Kamper na rubu grada

75132

Za sve one koje je zanimalo tko je neobični kamper koji boravi kod osječkih katakombi donosimo vam potresnu priču……

“U 30 dana uspjeli smo pojesti fiš i mljeveno meso s tijestom. To je valjda sva kuhana hrana koju smo pojeli, a sve ostalo jedemo suho. Da nam netko i donese koji komad svježeg mesa, mi ga nemamo gdje ispeći.”

Priča je to Vlade Tramšeka i njegove nevjenčane supruge Jozefine Dilber, koje stanovnici Tvrđavice već dobro znaju. Ove subote bit će točno mjesec dana da njih dvoje žive i spavaju u improviziranom šatoru u blizini katakombi, bez struje i vode.

– Od 2006. godine, kad sam prodao kuću, a onda kupio objekt u koji se nikada nisam uselio jer mi ga je ponudio samozvani vlasnik, potucamo se po raznim adresama. Posljednjih pola godine živjeli smo u Jagodnjaku, kod čovjeka kod kojeg sam za 1.000 kuna čuvao ovce, a onda više nisam psihički ni fizički mogao izdržati rad od 5 ujutro do 23 sata. Kad sam rekao da ne mogu više raditi, znao sam da ne mogu ni ostati ondje živjeti i tako smo se Jozefina i ja preselili ovamo. Odabrali smo ovo mjesto jer smo prije živjeli u Tvrđavici i poznamo neke ljude. Kod njih katkad pomognem kad im zatreba pa nam daju ručak, a nekad se i otuširamo kod njih – priča 49-godišnji Vlado, koji, zajedno s Jozefinom, prima 800 kuna socijalne pomoći. Dodatno katkad zaradi koju kunu skupljajući boce i željezo.

Dio novca ode im na hranu, a velik dio utroše za lijekove koje Jozefina uzima. Narušena zdravlja, kaže, nije sposobna za rad, a Vlado bi rado radio. Zna, kaže, zidati i postavljati keramiku, i da posla ima, prihvatio bi ga. No prioritetan im je krov nad glavom, a do sada su, bez uspjeha, pokušavali pronaći smještaj. U onaj posljednji, u Divaltovoj ulici, nisu uspjeli ući iako je devastiran i napušten.

– Branitelj sam i dragovoljac od prvoga dana i bio bi red da mi sad država pomogne. Mirovinu nisam tražio jer sam bio sposoban za rad i želio sam raditi. Sad se samo želimo skloniti od vjetra i kiše – kaže nam Vlado

Preuzeto: Glas Slavonije

0 thoughts on “Kamper na rubu grada”